lördag 4 maj 2013

Lördagsäventyr


Började dagen med en latte på bowlingen, tyvärr var den inte lika sametslen som sist och så förstörde expediten och en annan min lattestund med ett högljutt samtal.
Sedan tog jag en sväng i byns affärer, hade en rabatt kupong, så jag inhandlade nagelfil och nagellack, snålhandla :D
Jag åt lunch innan det stora äventyret började, jag gick upp till hotell Hallstaberget,  kom upp svettig efter 2.5 km backe! Köpte en kaffe och softade i en skön fåtölj och tittade ut över den vackra utsikten (ja de har städat upp bråtet).
Jag bokstavligen snubblade in på spat och fick egentligen inget varmt välkomnande, inte ett hej, för det är väl inte kunden som ska hälsa först? Men i alla fall så tänkte jag ta en ansiktsbehandling, men såg att de hade zoneterapi och tog en behandling. Det gjorde skitont emellanåt, men det gjorde mig gott! 

 Gångtunnel
   
Andra sidan på tunneln
Ja, de har tagit bort sophögen! 

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag!
    Undrar så klart vilken färg nagellacket har ;)

    På tisdag åker vi. Ska bli spännande, även om man får plocka fram vinterkläderna igen. Snöblandat regn och +/- noll grader där borta. Hoppas solen kikar fram!!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt på bemötandet.. när du nu unnade dig en stund!
    Zonterapi på fot eller hand? Effektiva grejer. :) Väl värt en plansch.

    SvaraRadera